T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Karaali Haşim Açanal İlkokulu

MART AYI DEĞERİ SORUMLULUK

MART AYI DEĞERİ SORUMLULUK

 

 

 

 

 

 

 

 26-03-2025

 

 

 

 

     

KARAALİ HAŞİM AÇANAL İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

DEĞERLER YOLCULUĞU  PROJESİ “SORUMLULUK DEĞERİ”

VELİ MEKTUBU

Sayın Velimiz;

"Değerler Yolculuğu" Projesi kapsamında her ay bir değerimizle ilgili etkinlikler yapmaktayız. Biz okulda etkinlikler yaparken siz değerli velilerimizin de yaptığımız çalışmalara destek olmanızı bekliyoruz. Bu ayın değeri olan "Sorumluluk" değeri öğrencilerimizin kendi ayakları üzerinde durabilmeleri, bir birey olarak toplumsal rollerini kazanabilmeleri açısından çok önemlidir. Sorumluluk, kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.  Ayrıca, bireyin kendine ait bir olayın başkaları üzerindeki etkilerini üstlenmesi, başkalarının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarını sahiplenmesi anlamına da gelmektedir.Sorumluluk, doğuştan getirilen değil, sonradan öğrenilen davranışlardan oluşur. Sorumluluğu öğrenmek de tıpkı diğer becerileri öğrenmek gibidir. Kişi ne kadar çok denerse bu konuda o kadar çok başarılı olur.

 

SORUMLULUK SAHİBİ KİŞİLER

  • Kendine güvenir, kararlarını kendisi verir.
  •  Karar alırken seçenekleri düşünür ve ileriyi görebilir.
  •  Bağımsız davranır, davranışlarının etkisini dikkate alır.
  •  Kendi başına yapabileceği işleri yardım almadan yapar.
  •  Etkili plan yapar, zamanı iyi kullanır.
  •  Özeleştiri yapar.
  •  Bugünün işini yarına bırakmaz.

 

 

SİZLER ÇOCUKLARINIZIN SORUMLULUK BİLİNCİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN EVDE NELER YAPABİLİRSİNİZ?

  • Sorumluluk kazandırmanın en uygun olduğu belli bir yaş dönemi yoktur. Sorumluluk erken çocukluk dönemlerinden başlayarak çocuğun yaşına, cinsiyetine ve gelişim düzeyine uygun görevler vermekle başlar.
  • Çocuğunuzun yaşına uygun sorumluluklar listesi hazırlayın.
  • Çocuğunuza kazandırmak istediğiniz sorumluluk alanı ne olursa olsun mümkün olan en basit basamaktan başlayın. Bir yetişkin bile dağınık bir odaya girdiğinde nereden başlayacağını bilemeyebilir. Eğer çocuğunuzun odasını toplamasını istiyorsanız öncellikle yapacağı işleri basamaklandırın. Birinci basamak oyuncakları kutularına yerleştirmek, ikinci basamak kirli ve temiz çamaşırları ayırmak, kirlileri kirli sepetine, temizleri ait oldukları yerlere yerleştirmek olabilir.
  • Üstlenmek istediği sorumlulukları, bu listeden seçmesine fırsat verin ve onun doğru kararlar verebileceğine olan güveninizi hissettirin.

 

  • Onun adına düşünmek yerine kendi başına düşünmesine fırsat verin. Problemlerini kendisinin çözmesi için onu yönlendirin.
  •  Çocuğunuzun yapamadıklarına değil yaptıklarına odaklananın, olumlu geri bildirim verin.
  • Çocuğunuz verilen sorumluluğu yerine getirdiğinde bu davranışını fark edip ona bundan duyduğunuz memnuniyeti belli edin.
  • Onun adına işlerini yapmayın. Biraz geride durup çocuğun kendi başına iş yapmasına ve hatalarının sonuçlarını yaşamasına olanak sağlayın.
  • Unutmayın aşırı koruyucu, otoriter veya çocuğun serbest bırakıldığı aile ortamlarında sorumluluk bilinci gelişmez. Anne babanın lider konumunda olduğu ve sorumluluğu evdeki tüm bireylerin paylaştığı demokratik aile ortamlarında, çocuk yaşayarak sorumluluk bilincini öğrenir.

 

 

“İNSAN, SADECE SORUMLULUK ÜSTLENEREK, ZİHNİNİ SAĞLAM VE DENGELİ BİR ŞEKİLDE GELİŞTİREBİLİR."(JOHN DEWEY)

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.02.2025 - Güncelleme: 26.03.2025 13:43 - Görüntülenme: 40
Kaynak: İNTERNET
  Beğen | 0  kişi beğendi